dimecres, 14 de setembre del 2016

Dia 2: Regatejant, amunt i avall

Amb una mica de retard, les aventures del dia 2. Punt de partida Cusco.

Començavem el dia amb un objectiu clar, el de deixar lligada l'excurció estrella, la visita a Machu Picchu. La cosa es complicava una mica, doncs unes vagues convocades amenaçaven en deixarnos amb les ganes. Per sort les agencies de viatges se les empesquen totes i ens van oferir rutes alternatives i més... exotiques. Els detalls en el següent post. Aquí nomes mencionar que finalment vam contractar l'excursió que voliem pel dia 3. Amb això vam posar a prova les tactiques de regateix. Alguns ja comencen a ser professionals en la matèria.

Amb el viatge a Machu Picchu lligat per el dia següent, vam dedicar el dia 2 a visitar unes rutes propers a Cusco. Per això vam llogar una "minivan" , previ regateix, i ens vam dirigir a Pisac. Allà vam visitar les ruines del parc d'Intihuatana. Pujada amb taxi, baixada d'hora i mitja a peu. Pel que sembla els inques tenien la mania de contruir-ho tot en ells llocs alts i remots. Despres de la baixada, un merescut dinar, i per menys de 2 euros!

La tornada de Pisac a Cusco la vam fer amb un "colectivo": bus de transport public que usen els peruans. Molt autèntic tot: bus vell artotinadet, ple de gent a petar. La gent molt amable i xerradora. Això si, el tragecte que al matí haviem fet amb la minivan amb poc mes de 20 minuts es va convertir amb in tragecte de prop de una hora. I l'acompanyant del conductor tirant ampolles d'aigua al radiador a les pujades...

Una mica abans d'arribar a Cusco vam parar a les ruines de Saqsayhuamán, a 2 quilòmetres de Cusco. Unes ruines de centenars d'anys i nosaltres ens vam distreure amb un tobogant natural xD. Hi ha un video nostre a mode "casseres salvatge" pero per motius tecnics no el podem penjar.

Finalment vam decidir que baixar de Saqsayhuamán caminat cap a Cusco per el cami que fa tothom no feia per nosaltres. Nosaltres vam tirar pel dret marges avall. Marges Inques avall: els Inques construien zones de coltiu en llocs molt drets a base d'uns murs de pedra molt ben parits. La cosa es va complicar pero, quan vam trobar musmra d'uns 4 metres vam improvitzar i fina i tot vam haver d'escoltar el sermó d'algun gàrdia dien "ustedes no salen de su casa por la puerta".

Per acabar ens vam trobar una alpaca (especia de llama petita) perduda molt simpatica que ens va acompanyar una part del trajecte. Fins i tot algun turista ens va demanar alguna foto amb ella. Mentrestant a l'Elena se li va vessar un petit suis a la maleta i se li va espatllar el movil. Es veu que no era "petit suis"-proof.

Fins aquí el resum del dia. Volem comentaris!