divendres, 7 d’octubre del 2016

Selva, Lima, Miami i cap a casa

Iep!

Primer de tot, disculpeu-nos per no haver dit res des de fa dies; no teníem accés a internet.

Passen els dies i s'acaben les vacances... :( Ara estem tornant de la selva amb una barca amb motor que fot un "temperi" que Déu n'hi do. Haurem fet quasi 2 hores riu Marañón amunt, arribarem a Nauta per seguir amb cotxe fins a Iquitos.

Tornem després de 4 dies i 3 nits a la selva, tocant a la reserva de Pacaya-Samira. Com crec que us vam dir, vam arribar a Iquitos amb avió el dissabte a la nit. Diumenge el vam dedicar bàsicament a visitar un parell de llocs: el fundo don Pedrito (on una família té unes quantes bèsties perquè la gent les vegi) i una granja de papallones. Aquesta segona va ser molt interessant. La Gudnur és una dona austríaca que va venir al Perú fa uns 35 anys a veure la selva, li va agradar i va decidir quedar-se per a entregar-se als animals, especialment les papallones. Ha muntat una reserva on cria papallones i, de pas, el govern li entrega els animals decomissats a aduanes. Vam veure-hi 5 espècies de monos, guacamayos, perezosos, un tigrillo, un jaguar... Ella mateixa ens va fer la visita, molt interessant. I ens va explicar que substitueix bàsicament dels donatius i dels voluntaris que hi ha.

L'endemà al matí, vam tancar un tracte amb una agència per a anar a la selva. Vam pagar 500 sols cadascú i al mateix migdia sortíem. Al vespre érem al campament. Sopar i a fer un passeig nocturn amb un noi bastant jove que ens feia de guia. Tots amb llanternes i vam veure unes quantes taràntules, escorpins, ...

Dimarts, a primera hora, amb barca riuet amunt per a veure els ocells que hi havien a la riba i als arbres, algun falconet molt xulo i molts altres que no en recordem el nom. I així durant 3 dies, fent caminades per la selva, passejos amb barqueta... Una calor brutal i moooolts mosquits!

En realitat, ha estat menys emocionant del que ens esperàvem, però podem dir que vam veure un caiman! Bé, el Baraut i jo ho podem dir. :P M'explico. La última nit vam acampar a la selva; vam recollir llenya, ens van ensenyar com veure aigua de les lianes i anar fent per allà... A la nit, vam sortir en una canoa molt justa per un llac petitó on suposadament hi ha caimans. Després de més d'una hora "navegant" pel llac a les fosques amb frontals, el guia va divisar uns ulls a 200m: un caiman que treia el cap per sobre l'aigua. Ens hi vam anar acostant sigilosament fins al seu costat, però el "bitxu" es va espantar i va fugir. Diu que devia fer un metre de llarg. El Lluís i el Sant, que eren al cul de la barca, no el van veure.

Per altra banda, avui a la ciutat, al ser el nostre últim sopar, avui anirem a menjar piju, per més de 7€! Pizza?? Jo vull!!

(M'he cansat d'escriure des del mòbil)

Tots seguim bé i ens queda molt poc per tornar a casa. Tots, menys el Sant, que seguirà vagarejant pel continent.

Una abraçada a tots i totes! Feu bondat!